luni, 12 mai 2014

Vegetatie luxurianta ... mica mea salbaticie...

    Vegetație -acesta ar trebui sa fie cuvântul celor 2 luni: aprilie si mai, probabil se va adăuga  si iunie ... totul e verde si frumos , încă de la poarta ... o sa va pun câteva imagini si apoi o mica trecere in revista cu ce mai este nou ...vor fi multe poze pentru ca spun totul de la sine ...







si nucul


  Ce pot spune e ca am fost martora oculara la grindina de duminica trecuta , am văzut ce poate face prăpădul in curte de legumicultori ... nici o frunza in pom sau vie , solare ferfenița , culturi compromise , răsaduri sacrificate ... Cu greu am putut suporta durerea si neputința lor . Munca de un an , producția zero pe vara , un strop doar de palida nădejde la ardeiul si legumele  de toamna...Se anunța iar furtuni , vânt ploaie si grindina ...cine știe unde vor face prăpăd ... Sincer nu cred ca se poate face nimic decât prevenție prin ... rugăciune .

 Sa continuam cu ce ne mai bucura primăvara :
  cultura dovlecilor in buruieni :) e umbra si umezeala
  flori de măcriș :
 mazăre in floare


 cartofii din lădița

 Roșioara sub paie, un soi ajuns întâmplator printre roșiile de gradina luate anul trecut face cantitate impresionanta de fructe in ciorchine  mici si alungite
  prima roșie din solar

 gulie din răsad propriu
 mar golden
 mangold
 ce a mai rămas din salata
 zmeur
 Câteva flori acum  gradina e plina de muguri si flori de lăstari si fructe ...


 o parte din trandafirii de dulceața







 petunii, numa uita  si garofițe din răsad propriu
 piersici
 primul trandafir inflorit
 salvie
 trandafir urcator galben

 trandafir urcator rosu
 trandafir urcator roz
 un ghiveci multicolor

Si acum putin deliciu cu un soi de Iris de gradina primiți anul trecut pe care am fost nevoita sa ii tai azi ca este vânt afara si au căzut la pământ , sunt foarte înalți cu flori gigantice (peste 20 cm diametru calculat pe circumferința petalelor de la baza ) culoarea însa este ceva de vis si au si un parfum foarte fin si plăcut :





si adaug si doua inflorescențe de stânjenei soiul comun foarte frumoși de asemenea , cei mov au încheiat înflorirea sunt primii care infloresc iar cei galben cu mov acum încep  sa inflorească  :


Cine sta pe aproape si vrea aceste tipuri de stânjenei , sau dorește sa facem schimb se poate concretiza , cei mov , si albaștrii ca sunt unii mai albăstrui s-au înmulțit peste măsura si voi fi nevoita sa renunț la o foarte mare parte din ei .

 In alte privințe am 3 gâște clocitoare care clocesc de zor cuiburile goale ... aparate cu strictețe de gâscan , am vorbit in sfârșit pentru rățuște la rățoiul meu singuratic așteptam sa vedem rezultatul . Am promis si un cocos via Balteni de la prietena mea de unde am si 2 dintre grațioasele zburătoare clocitoare ...  Dar țin sa menționez ca toată aceasta splendoare verde , luxurianta de jungla  e invadata de melci cu sau fără cochilie este bonusul pentru excesul de vegetație si umbra ... Sunt avantaje si dezavantaje ... 
 Prefer perdeaua de vegetație intre mine , strada si vecini , e un perete bun si pentru curenții de aer , dar am lăsat coroanele copacilor mult prea jos si prea dense ... ceea ce va fi reglementat . Am eradicat o mare parte din covorul vegetal format din buruieni( prin smulgere din rădăcina , dar nu imi fac iluzii e plin de plante tinere si semințe încă in sol) ,  si urmează sa cultiv printre pomi trifoi alb de talie mica , cultura tehnologica zic eu ... 

Încetul cu încetul se va schimba fata grădinii pe măsura ce voi înțelege ce imi spun pământul si plantele despre intervenția sau lipsa de intervenție in viata lor . 

Am vizitat  un"agricultor" proaspăt reprofilat de cca 5 ani pe agricultura ecologica , din zona Ilfov .Am făcut o vizita la proprietatea lui si am văzut un strop din cum vede el acest lucru . Are o curte de 6000 m cu doua clădiri dezafectate una fost grajd cred unde creste 6 capre o parte de teren de cca 5-600 de m pătrați era săpata si avea rânduri rânduri de culturi , obținute din răsad propriu . Folosește puține soiuri aproape toate  romanești , sau adaptate - lucru pe care mi-l doresc si eu , fiind un pas important in susținerea agriculturii noastre . Lucrează in colaborare cu un inginer agronom care are cunostiinte si baza vegetala de soiuri si plante autohtone si nemodificate genetic dar si plante importate ameliorate si adaptate la clima tarii noastre . Mi-a oferit colaborarea pentru produse finite care includ plante, legume si grăunte pentru noi si pasări . Dar despre aceasta întâlnire voi reveni într-o postare speciala , care se va referi doar la aceasta prima  experiența si la proiectele ce vor urma .
 Va las acum cu imaginile si pregătirile de furtuna ... 

Va doresc sa grădinăriți cu plăcere si mai ales cu folos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu