duminică, 6 aprilie 2014

Noutatile inceputului de aprilie

Am profitat de lumina si căldura si am făcut câteva poze pentru dumneavoastră , la care voi adăuga câteva vorbe.
 Aici am făcut un strat înălțat , de proba ... Am pus pe folie stratul pentru ca vreau sa il separ de pământ din mai multe motive . Am folosit scândura de 5 cm  pe care o aveam la îndemâna . Am pus pământ de pădure de calitate verificat de gândaci :) si alte insecte problematice ... si de rădăcini si bulbi de plante de pădure .  Am plantat in el cartofi ... dar cred ca nu am pus suficiente paie  deasupra . Am pus deasemenea câteva scânduri pt ca la mine e spațiu destul de deschis si bate un vânt grozav ... Deci am făcut rost de paie ...dar nu sunt prea incantata de ele ... au spice cu grâu pe ele ... si s-ar putea in loc sa mulcesc sa cultiv cereale ... Cele mai fericite au fost însa gâștele si găinile cărora le-am împrăștiat ceva paie pe jos ... pentru a combina gunoiul lor  cu paie pentru un strat de compost mai bun , plus  ca va fi mai bine pentru ele pentru ca au pământ gol pe jos in țarcuri ca nu am reușit sa amenajez încă . Inca un lucru bun datorat paielor : Deși meșterisem o garsoniera mititica pentru gâște pe post de cuibar , foarte frumușica , nu se apropiau de ea nici sa o vadă . De când am băgat paie înauntru au început sa oua înauntru ...deci ura!
 Cam asa  arata provizia de paie ... si gâștele care le privesc cu jind prin plasa de la țarc. Nu știu dacă îmi vor ajunge dar ma bucur tare mult ca le-am cumpărat .


Aici am început sa sap (băiatul meu cel mare a săpat ) pentru un strat de permacultura, supraînălțat ...pământul e de structura grea si lutos... nu prea cred ca voi cultiva pe el prea mult pana nu se va îmbogăți cumva ... Intenționez sa pun lemn, paie , compost, masa vede, carton si tot ce mai găsesc  prin bătătura ...mai greu însa  va fi cu stratul superior, nu as acoperi cu pământul scos  ca nu cred ca voi putea scoate ceva din el ... apoi carton si paie ... In urma unui studiu am văzut ca dimensiunile acestor tipuri de straturi variază si încă nu m-am hotărât  ce dimensiune va avea . Langa , mazărea a ieșit azi este deja de un lat de palma zdravăna si e verde si frumoasa ...încă nu au atacat-o vrăbiile si guguștiucii ca in alți ani când puneam crăcuțe de pomi peste ea sa nu o ciugulească.
Ehe , aici am un exemplu viu de bucurie comprimata ... Leuștean , gulii, dovlecei , pepeni verzi , castraveți , 2-3 vinete , roșii prunisoare, colțunași , si ce nu se vede din păcate cu un raft mai jos petunii, ochiu boului pitic si garofițe pitice de gradine pentru jardiniere si ghivece atârnate .
 Am plantat 2 cuiburi  de castraveți si patru de pepene galben in solar deja in pământ :) nu m-am putut abține ... A răsărit si creste salata, ridichile , spanacul , ceapa verde si surpriza mangoldul se lasă așteptat ... încă ma bucur ca a supraviețuit cel răsărit anul trecut prin auto-însămânțare, un mic exemplu aici :

V-am pomenit de stratul de izolare unde creste menta si mărgăritar :

Acum câțiva pomișori care m-au bucurat : cireșul cel bătrân care se coace  la sfârșitul lui mai 
si cireșul cel tânăr care se coace in iunie :)
 Aici un prun ringlote...
piersic, soiul asta e din gradina bunicilor , face fructe albe cu pete roșii, pulpa e alba si foarte zemoasa se coc destul de târziu , dar înaintea celuilalt soi cu fructe mari galbene cu rosu ca cele dobrogene ...diferă f mult florile la cele 2 soiuri ...primul are petale mari roz iar al doilea foarte  mici si de culoare mult mai închisa .
Acest soi de piersic din care am in permanenta câte 3-4 pomi in curte se înmulțește prin sâmburi :) Respectiv unde este cel bătrân cresc cei tineri din sâmburii căzuți pe jos. Rezistenta pomului este destul de scăzuta si la câțiva ani ii scot si ii înlocuiesc cu copaci tineri... Aici un tinerel in poza :)) 
Aici parul pe care ma gândesc sa il tai dacă nu face nici o isprava serioasa anul acesta. Are multe flori ...sa vedem ce va rodi .

Aici unul din cei 3 vișini ramași din cei plantați din rădăcinile cireșului ...Face vișine cât cireșele cu aroma deosebita si foarte rezistente la păstrare si conservare... Pomul are vigoare mare si creștere foarte rapida , este deosebit de productiv.
 In sfârșit  lalele crescute sub piersici , plantate înainte sa crească piersicul din sâmbure :)
 In stânga e un cireș pietros încă mic si in dreapta un mar mic si alt piersic , in spate pe gard Mana Maicii Domnului 
si închei cu laleaua de hârtie 

 E superba , floarea tine aproape o luna e prima care inflorește , si copiii au zis ca e de hârtie ...
 Închei acum si va urez sa grădinăriți cu spor si cu mare bucurie!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu